Ashran : Changements à venir

wow_jcj

La vague de changements et hotfix se porsuivent sur World of Warcraft et cette fois ci, c’est Ashran qui va subir de légères modifications, à mon sens utiles, tant il y a de problèmes de files d’attente dans cette zone depuis le déploiement de la mise à jour 6.2.

Dans un communiqué sur les forums US, le community Manager Lore (@CM_Lore) explique que Blizzard compte augmenter l’ouverture d’instances, permettant ainsi que plus de joueurs puissent rejoindre la bataille. Il s’agit toujours de faire du 40 vs 40, mais en permettant que d’avantages de groupes soient formés en parallèle, réduisant ainsi les files d’attente.

Deuxième changement et pas des moindres, une amélioration de groupe apparaîtra.
L’idée est plutôt simple, à chaque événement perdu vous recevez 5% de dégâts et soins supplémentaires.
A l’inverse, si vous gagnez un événement, et que vous avez une amélioration active, il sera réduit de 5%. L’amélioration pourra être cumulée jusqu’à un maximum de 50%.

De quoi permettre peut-être un meilleur équilibre entre victoires Horde/Alliance.

Originally Posted by Lore (Official Post)

 

We have a couple hotfixes in the works intended to improve the player experience in Ashran, and wanted to bring them to your attention.

First, we’ve reduced the maximum number of players per side to 40. We’ve also increased the number of available Ashran instances, to compensate for having fewer spaces in each Ashran. Since Ashran was changed in Patch 6.2 to automatically place players in a raid group upon entering, we feel that having 40 players on each side makes more sense, instead of splitting players into two separate raid groups. This hotfix went live yesterday.

The second hotfix is intended to limit situations where one faction is unable to win events for extended periods of time, by increasing their damage and healing. Once this hotfix is in effect, a bonus will be granted to the faction that has been losing the most events in a particular Ashran instance. For example, when the Alliance are winning more events, the Horde will have the bonus, and vice versa. The bonus is decreased or increased in increments of 5% for every event that faction wins or loses, up to a possible maximum of 50% increased damage and healing in extreme cases.

In other words, every time your faction loses an event, it will be 5% easier for you to win the next one. If your faction currently has the damage and healing buff, it will go up by another 5%. If the opposing faction has the buff, then it will go down by 5%.

Please note that, due to the nature of this hotfix, there is no visible buff on the player that shows you what benefit you’re currently receiving. We may be able to add a visible buff in the future, but that would require a patch, and we didn’t want to delay getting this hotfix out. It will go live the next time realms are restarted.

Lessya

Lessya

Passionné des jeux de gestion depuis mon plus jeune âge, j'ai débuté World of Warcraft en explorant la partie « Artisanat & Commerce ». Fort de mon expérience dans d'autres jeux vidéos, j'ai réussi rapidement à cumuler des pièces d’or. Aujourd'hui, je les partage sur WoW-Secrets pour vous!

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